Het best aanbevolen assessmentbureau van Nederland! Bij Vidacto vieren we feest, want volgens het jaarlijkse onderzoek van Management Team Magazine – de MT1000 – staan we met afstand bovenaan de lijst van hoogst gewaardeerde HR-assessmentbureaus. Een kort interview met Aart van Hecke en Michel Batenburg, twee van de partners in ons bedrijf.

Had je dit verwacht?
AvH: ‘Gekscherend zeiden we zelf altijd dat Vidacto het best bewaarde geheim is. Dat we nu zijn opgepikt in het onderzoek van MT1000 is een verrassing en natuurlijk fantastisch nieuws! Aan marketinguitingen doen we weinig, dus dat we hiervoor in beeld waren was voor ons de grootste opsteker.’

Het best aanbevolen, dat is een prachtige titel.
MB: ‘Het voelt als een geweldige waardering van onze vele opdrachtgevers voor het hele team. Uit onze eigen evaluaties bleek al dat niet alleen de klanten blij zijn; ook de deelnemers vinden onze assessmentprogramma’s uitdagend en inzichtgevend. We zijn enorm trots op de titel en het motiveert ons om dag in dag uit ons stinkende best te blijven doen.”

‘Niet alleen klanten zijn blij, ook de deelnemers vinden het uitdagend en krijgen nieuwe inzichten’

Hoe krijg je zo’n topwaardering voor elkaar?
AvH: ‘Kwaliteit zit eigenlijk op twee niveaus. De inhoudelijke kwaliteit van onze dienstverlening is hoog. We zijn allen ervaren professionals met minstens 15 jaar ervaring. Daarnaast zijn we elk verbonden als partner, en dus als ondernemer, aan Vidacto. Dat levert meer kwaliteit op in klantgerichtheid, flexibiliteit en snelheid in onze dienstverlening.
MB: ‘Het betekent iets voor de betrokkenheid bij het product én bij de klant. En zeker ook dat we iets voor elkaar overhebben. We zijn allemaal bereid een stapje extra te zetten.’
AvH: ‘Als het moet, doen we bijvoorbeeld soms ook een assessment op een zaterdag.’

‘We zijn allemaal partner, dat geeft net iets meer kwaliteit’

Wat vinden jullie het meest interessant aan dit werk?
MB: ‘Het is leuk om te puzzelen hoe iemand denkt en waarom hij op een bepaalde manier handelt. Het is ook spannend om te ontdekken of iemand dat anders kan. Geen mens is hetzelfde, en daardoor ook geen werkdag. Kortom: altijd uitdagend.’
AvH: ‘Inderdaad! En ook zit de lol erin dat ik bij allerlei verschillende soorten bedrijven over de vloer kom. Industrie, dienstverlenende organisaties, maar ook mediabedrijven – met ieder hun eigen cultuur, dynamiek en vraagstukken.’ 

De beste waardering krijg je niet door stil te blijven staan. Wat zijn jullie plannen voor de toekomst?
MB: ‘De grootste uitdaging die we hebben is Vidacto actueel houden, gezien de marktontwikkelingen. Jaren konden we leunen op een aantal grote assessmenttrajecten. De vraag daarnaar is in Nederland aan het afnemen of wordt vervangen door een alternatief: online testing. We doen daarom steeds meer coaching en trainingen. Daarnaast moeten we inhoudelijk en zakelijk blijven bouwen aan ons bedrijf: niet afhankelijk zijn van enkele grote klanten, maar over diverse sectoren heen een diversiteit aan klanten opbouwen.’